Gulasz wołowy

gulasz

Przepis ten znalazłam w internecie i się nim absolutnie zachwyciłam (pochodzi z bloga mojeGotowanie). Pozwoliłam sobie odrobinkę (choć naprawdę nieznaczne) go zmienić. Oryginalny przepis powyżej w linku;)

SKŁADNIKI:

– ok. 70 dag pręgi wołowej

– 4 posiekane cebule

– 2 obrane i pokrojone w kostkę marchewki

– kromka razowego chleba (o grubości ok. 1,5 cm)

– 3 liście laurowe

– 3 ziarenka ziela angielskiego

– czubata łyżka mielonej słodkiej papryki

– pieprz

– kilka ziarenek pieprzu kolorowego

– olej (polecam rzepakowy)

– łyżka masła

– pół szklanki czerwonego wytrawnego wina (ja użyłam 3 kostek zamrożonego)

– sól (polecam pietruszkową, najlepiej z Wieliczki)

PRZYGOTOWANIE:

Mięso pokroić w kostkę i smażyć partiami na oleju, a potem przełożyć do garnka. Podsmażyć na patelni masło ze słodką papryką i wrzucić cebulę i smażyć do zeszklenia (ja wsypałam do cebuli jeszcze łyżeczkę soli pietruszkowej). Dodać samą cebulę do mięsa, a na patelnię wlać szklankę gorącej wody, zagotować i wszystko to przelać do mięsa z cebulą, do którego dodamy jeszcze dwie szklanki gorącej wody, marchewkę, liście laurowe, ziele angielskie, pokrojony w kosteczki chleb razowy, a ja połączyłam je jeszcze z czerwonym winem. W sumie gulasz powinien się dusić ok. 2 godzin na wolnym ogniu. Po upływie pierwszej dodać pieprz (kolorowy i czarny mielony) do smaku i dusić jeszcze drugą, od czasu do czasu mieszając. Znakomity do placków ziemniaczanych (podany wtedy jako placek po zbójnicku) lub do klusek śląskich😉

* Osobiście nie przeszkadza mi to, że w przepisie nie ma świeżej papryki. Jednak dwie czerwone, pokrojone w kostkę i podsmażone z cebulką na pewno też dodadzą gulaszowi fajnego aromatu;)

6 thoughts on “Gulasz wołowy

  1. Pingback: Placki ziemniaczane | jednopalnikowa

  2. Oglądałam dzisiaj Pascala, dodał do gulaszu pierniczki katarzynki posmarowane musztardą, które potem fajnie zagęściły gulasz i nadały korzennego aromatu. Sama chętnie przetestuję jego wersję.

  3. Pingback: Rosół | jednopalnikowa

Skomentuj

