Jak wyróżnić naszą kuchnię

liść laurowy

Każdy dom ma swój własny, wyjątkowy i niepowtarzalny smak.  Jak jednak sprawić, by to nasza kuchnia smakowała wszystkim najbardziej? Jak sami możemy ją wyróżnić? Dla mnie sekret tkwi w przyprawach i ziołach. Kiedyś dostałam sole smakowe przywiezione prosto z Kopalni Soli w Wieliczce. Moje serce zupełnie podbiła sól selerowa z koprem oraz pietruszkowa. Kiedy się skończyły, przy najbliższej bytności w Wieliczce kupiłam następne i już nie umiem sobie wyobrazić choćby domowego rosołu bez łyżeczki jednej z nich.

Jednak moja kuchnia po raz pierwszy nabrała zupełnie nowej jakości po pewnej pozasezonowej wizycie na greckiej wyspie Thassos, kiedy przywiozłam stamtąd własnoręcznie zrywane gałęzie świeżych liści laurowych, które później ususzyłam. Od tej pory wszystkie moje zupy, sosy, duszone czy pieczone mięsa smakują dużo łagodniej i… po prostu inaczej, niż wcześniej. Nie ma zupełnie porównania z kupnymi liśćmi laurowymi.

Zachęcam więc wszystkich, zwłaszcza na wyjazdach, do rozglądania się i szukania ciekawych, oryginalnych przypraw do dań, które robimy często albo na bazie których gotujemy dużo różnych rzeczy (u mnie taką potrawą będzie właśnie rosół). Może trafimy na to coś, co stanie się wyjątkowym smakiem naszej kuchni;)

Skomentuj

