Zupa kalarepkowa

zupa z kalarepki

Podaję wspaniały, bardzo nieznacznie przeze mnie zmieniony (dodałam tylko lubczyk, mleko, mleczko Gostyń i cukier), przepis Roberta Makłowicza na letnią zupę z kalarepki. Łagodna, delikatna, doskonała z lanymi kluseczkami!;)

SKŁADNIKI:

– 4 obrane i pokrojone w kostkę kalarepki

– 1 pokrojona w kostkę cebula

– 1,5  l bulionu jarzynowego

– pęczek koperku

– świeży lubczyk

– śmietana

– mleko

– mleczko Gostyń

– masło

– sól

– pieprz biały (najlepiej świeżo mielony)

– łyżeczka cukru

PRZYGOTOWANIE:

Podsmażyć na maśle kalarepkę. Dodać cebulę i dusić do jej zeszklenia. Zalać bulionem, dodać posiekany świeży lubczyk (4,5 liści) i gotować na wolnym ogniu ok. 15 minut. Dodać posiekany koperek i zabielić śmietaną i odrobiną mleka z mleczkiem Gostyń. Doprawić pieprzem i łyżeczką cukru. Podawać z domowymi kluseczkami lanymi!;)

* Młode kalarepki są pyszne w zupie. Ja niestety trafiłam na nieco starsze, mniej przyjemne w konsystencji, więc po ugotowaniu je odcedziłam.

4 thoughts on “Zupa kalarepkowa

Skomentuj

