Lody krówkowe

v

Jakiś czas temu mój Ukochany zachwycił się lodami krówkowymi, które mieliśmy przyjemność spróbować w jednej wytwórni lodów. Postanowiłam zrobić mu niespodziankę i podać takie same, domowe. Z drżeniem przekopałam całe mnóstwo zupełnie różnych przepisów, wymyśliłam, w jaki sposób dodać krówki, żeby wydobyć z nich wszystko, co najbardziej krówkowe i tak powstał przepis nowy, którego rezultat przerósł moje najśmielsze oczekiwania. Nie dość, że niespodzianka wyszła i sprawiła naprawdę mnóstwo radości, to jeszcze Ukochany stwierdził, że to najlepsze lody, jakie w ogóle jadł w życiu 😉 Tym bardziej mi miło, bo to pierwsze, jakie sama zrobiłam. Oczywiście podałam je z domową bitą śmietaną!;)

SKŁADNIKI:

– 4 żółtka

– 330 ml śmietanki 36%

– ok. 20 krówek (bardzo dobre dostaniemy TUTAJ)

– łyżeczka brandy (polecam Metaxę)

PRZYGOTOWANIE:

Śmietankę i trzepaczki do ubijania włożyć do lodówki na minimum 2 godziny. 10 krówek zetrzeć na tarce albo pokroić na bardzo drobne kawałki, a następnie zmiksować. Pozostałym 10 krówkom zrobić tzw. „kąpiel wodną”, czyli: wziąć jeden garnek, do którego je włożymy i drugi większy, do którego zmieści się ten pierwszy z krówkami. Wrzątek wlewamy jedynie do drugiego, większego garnka, w którym gotujemy mniejszy. Ubić śmietanę, aż zesztywnieje i odstawić. Włożyć jajka na sekundę do wrzątku, a następnie oddzielić żółtka od białek. Żółtka porządnie ubić, a  następnie dodać do nich, ubijając, pokruszone krówki, a potem te roztopione, z „kąpieli”. Połączyć żółtka i krówki z bitą śmietaną, dodać brandy, ubić i jeszcze raz dobrze zmiksować. Całość wlać do pojemnika do mrożenia i włożyć do zamrażarki. Po 4 – 5 godzinach lody nadają się do spożycia. Gdybyśmy zostawili je w zamrażarce na dłużej, przed podaniem musimy je trochę rozmrozić, wkładając do lodówki. Doskonałe z bitą śmietaną i liściem mięty!;)

Akcja lodowa 2015

7 thoughts on “Lody krówkowe

  1. Pingback: Lody krówkowe | FlyB - Kulinaria

  2. Pingback: Bita śmietana | jednopalnikowa

  3. Te lody są GENIALNE! Konsystencja, tekstura, smak przy roztapianiu… brak słów, by opisać, jak mi smakowały 😀

  4. Pingback: Przepyszna dwunastka 2 | jednopalnikowa

Skomentuj

