Pieczarki faszerowane z czosnkiem

Pieczarki faszerowane z czosnkiem, to potrawa, którą mgliście pamiętam ze swojego dzieciństwa. Była dla mnie cudowną namiastką ślimaków, których nie miałam okazji jadać zbyt często. Specjalizował się w niej mój Tata i z tego, co pamiętam, często gościła na przeróżnych przyjęciach, odbywających się w naszym domu. Dziś niestety nie mam możliwości spytania, jak dokładnie została przyrządzona, więc puściłam wodze fantazji. Efekt okazał się naprawdę doskonały. Pieczarki sprawdzą się wyśmienicie zarówno w roli przystawki, jak i przekąski na przyjęciach stojących, jednak mogą być też idealnym pomysłem na obiad – ostatnio podałam je ze zwykłymi ziemniakami, marchewką i brokułem gotowanymi na parze i serdecznie Wszystkim polecam takie rozwiązanie. Jest zdrowe, pyszne i nie wymaga dużego nakładu czasu i pracy!;)

SKŁADNIKI:

– 10 – 12 pieczarek

– ⅓ kostki masła

– 4 pęczki natki pietruszki

– 5 ząbków czosnku

– drobno posiekana cebula czosnkowa

– 4 kromki białego pieczywa (chleba lub bułki), najlepiej czerstwe

– szklanka mleka

– kilka kropli cytryny

– sól himalajska (tanią i dobrą dostaniemy TUTAJ)

– nieduży kawałek sera Gouda

PRZYGOTOWANIE:

Pieczywo zalać mlekiem. Pieczarki umyć, odciąć im nóżki i wydrążyć. Nóżki wraz z wydrążoną częścią pieczarek drobno posiekać. Wydrążone kapelusze pieczarek delikatnie spryskać sokiem z cytryny. Rozgrzać na patelni masło i zeszklić na nim cebulę oraz podsmażyć pieczarki (kapelusze na razie pomijamy). Pod koniec smażenia dodać do cebuli i pieczarek drobno posiekaną natkę pietruszki i wycisnąć czosnek. Wszystko posypać solą himalajską i zamieszać. Połączyć zawartość patelni z bardzo dobrze odcedzonym pieczywem i jeszcze raz porządnie wymieszać. Mniej więcej ⅓  naszego farszu (nie więcej, może być mniej) zmiksować na jednolitą masę. Wymieszać porządnie łyżką z resztą farszu i wkładać go do kapeluszy pieczarek, sam wierzch posypując niedużą ilością świeżo startego żółtego sera. Wszystko razem piec ok. 15 – 20 minut!;)

One thought on “Pieczarki faszerowane z czosnkiem

  1. Pingback: Pieczarki faszerowane z czosnkiem | FlyB - Kulinaria

Skomentuj

